جریمه ۲۶۷ میلیون دلاری واتس‌اپ بابت نقض قوانین حریم خصوصی

01:04۰

کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند (DPC) که به عنوان ناظر داده در اتحادیه اروپا فعالیت میکند، پیام‌رسان واتس اپ را که متعلق به شرکت فیسبوک است  از سال ۲۰۱۸ مورد بررسی‌های خود قرار داده است.

در یکی از بندهای مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) عنوان شده است که نهادهایی که داده‌های کاربران را پردازش می‌کنند ملزم به  ارایه گزارشی شفاف از نحوه استفاده از داده های کاربران هستند. براساس تصمیم DPC، واتس‌اپ  مطابق انتظارات و استانداردهای مورد نیاز GDPR عمل نکرده است.

DPC در تحقیقات خود تعهدات واتس‌اپ به کاربران و  اشتراک‌گذاری داده‌های این پیام‌رسان با فیسبوک را بررسی کرده است که در نهایت بررسی‌های انجام شده، چندین نقض شفافیت در نحوه عملکرد  واتس‌اپ محرز گشته است.

علاوه بر صدور مبلغ جریمه مالی، به واتس‌اپ دستور داده شده که اقداماتی را برای بهبود سطح شفافیت سرویس خود برای کاربران و غیر کاربران ارائه کند. واتس اپ سه ماه مهلت دارد تا تغییرات درخواست شده را اعمال کند.

واتس‌اپ نیز طی بیانیه‌ای نتایج بررسی های DPC را رد کرد و مجازات اعلام شده را کاملا نامتناسب اعلام کرد.در این بیانیه آمده است که «واتس‌اپ متعهد به ارائه خدمات امن و حفظ حریم خصوصی است. ما به کاربران اطمینان میدهیم که داده‌های جمع‌آوری شده شفاف و جامع هستند و این کار را ادامه خواهیم داد. ما با تصمیم گرفته شده موافق نیستیم و مجازات‌ها نیز کاملا نامتناسب هستند. ما به این تصمیم اعتراض خواهیم کرد.»

همچنین دیوید مارتین، سرپرست تیم سیاست دیجیتال اتحادیه اروپا  اعلام کرده است: «این اتفاق یک پیام جدی برای شرکت فیسبوک و شرکت‌های زیر مجموعه آن است که زیر پاگذاشتن قوانین اتحادیه اروپا در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی کاربران عواقبی به همراه دارد.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند